Index consumententrends 2023 voor Europa
Luisteren naar consumenten is belangrijker dan marketing. Nu er een pan-Europese recessie dreigt, is dit nog nooit zo belangrijk geweest. Daarom ondervroeg Marigold meer dan 7.000 consumenten in Europa over allerlei zaken, zoals de kanalen waar ze het liefst kopen, waarom ze een favoriet merk hebben afgezworen en hoe hun koopgedrag zal veranderen door de stijgende kosten van levensonderhoud.
Hier zijn enkele van de resultaten:
- E-mail presteert nog steeds
48% van de consumenten in Europa heeft in het afgelopen jaar rechtstreeks een aankoop gedaan vanuit een ontvangen e-mail. E-mail presteert 100% beter dan banneradvertenties.
- De merkloyaliteit neemt toe
58% van de consumenten is bereid meer te betalen voor aankopen bij hun favoriete merken.
- Minder impulsaankopen, meer loyaliteitsvoordelen
64% van de consumenten in Europa is 'zeer pessimistisch' over de stijgende kosten van levensonderhoud. Als gevolg daarvan doet 60% van de consumenten minder snel impulsaankopen.
Download uw rapport